وبلاگ شرکت نرم افزاری سوما

روش کرک کردن برنامه های C#

يكشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۲۳ ب.ظ

در این مطلب قصد داریم که آموزش نحوه کرک(Crack) برنامه های نوشته شده توسط زبان برنامه نویسی سی شارپ و روش مقابله با آن را در اینجا آموزش بدهیم.





مقدمه:

در ابتدا بهتر است Crack را معرفی نماییم. Crack یک واژه انگلیسی بوده که به معنی شکاف یا رخنه می باشد. که بیشتر به شکاف‌های موجود در دیوار می گویند.

حال این چه ربطی به نرم افزار و بحث مهندسی نرم افزار دارد. نرم افزار در کامپیوتر به معنی رابط کاربر برای استفاده هدفمند از سخت افزار می باشد. که استفاده اصولی و به جا از کدها سبب به وجودآمدن اصلی به نام اصل مهندسی نرم افزار شده است.


در این تعریف، واژه کرک گم شده است، کرک در قسمتی از اصول مهندسی معکوس نرم افزار تعریف می شود. حال سوالی که به وجود می آید مهندسی معکوس چیست؟ یا ربط به مهندسی معکوس به نرم افزار چیست؟  در مفهوم کلی در مراحل تولید یک محصول هرگونه تلاش در جهت رسیدن از یک مرحله بالاتر به مرحله پایین تر را مهندسی معکوس گویند. به عنوان مثال رسیدن از محصول تولید شده نهایی به ایده ها و روش های تولید آن، نمونه ای از مهندسی معکوس محسوب می شود. استفاده از این روش بالا به پایین در نرم افزار نیز کاربرد بسیاری پیدا کرده است که مفهوم فوق را تصدیق می کند. در حال حاضر بیشترین استفاده از مهندسی معکوس مخصوصا در کشورمان در بحث کرک و نفوذ به نرم افزار می باشد.

بیشتر نرم افزارهای موجود در بازار فایل اجرایی مورد نظر را به دستورات اسبملی که فهم آن برای کاربران و برنامه بنویسان در اغلب موارد دشوار است، تبدیل می کنند.

نحوه کار:

در اینجا ما قصد داریم به معرفی ابزاری برای دیدن کلیه سورس کد های سی شارپ و .net بپردازیم.

ابتدا یک برنامه دسکتاپ به زبان سی شارپ نوشته و فایل اجرایی آن را می سازیم.

یک فرم با یک دکمه طراحی می‌کنیم و در قسمت  دکمه دستور زیر را می نویسیم.

MessageBox.Show("This is a test(soumaco.blog.ir)");

حال فایل اجرایی آن را نیز تولید می کنیم.

نرم افزار IlSpy را از لینک ilspy.net دانلود می کنیم.

حال فقط کافی است که فایل اجرایی را به درون Ilspy مانند شکل زیر کشیده و رها کنیم.



  • امیرحسین حسینی

کرک

سی شارپ

کرک سی شارپ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی